یکصد و ده

باب یکصد و ده اندر مسایل پازل و حل آن است

پازل در قطع های گوناگون موجود است. از ۲۰ پاره تا ۰۰۰/۱۰ پاره که بهترین آن ۰۰۰/۱ پاره آن است زیرا که بر روی میز نشیمن ما جا می شود. اندازه آن ۵۰ در ۷۰ بر مقیاس سانتیمتر است که تابلویی زیبا می گردد.

در بیت ما حداکثر در هر فصل یک پازل قابلیت حل شدن را دارد. بیشتر از آن مایه دردسر است و کمتر از آن مایه ؟؟؟ نمی دانم، گویی اگر فصلی یک بار اعصاب بانو خورد نشود برای ما دردسر است.

پازلهای چینی موجود در بازار که برای سپردن به سپور ها (همان آقای پاکی، آنقدر از این کلمه آقای پاکی خوشم آمده است که خدا می داند، از اینکه بچه هایم شغل آنها را بپرسند و به خواهم به آنها کلمه منحوس رفتگر را بگویم غصه ام می شد) جهت انهدام مناسب است و پازلهای آلمانی بازار برای بازی کردن.

برای پازل بازی کردن سینی های بسیار لازم است، برای چیدن قطعات پازل بر روی آن. در غیر این صورت باید از روی صندلیهای اطاق استفاده شود که مایه بدبختی است. در صورت کسری این سینیها از مواردی چون زیر بشقابیهای بانو (همان مت ها را می گویم) نیز می توان استفاده نمود.

با حل ۷ پازل ۰۰۰/۱ تایی دیگر در این زمینه خودکفا می شوید زیرا که از درهای هر یک می توانید برای چیدن استفاده نمایید، لذا ما تا دو فصل دیگر به جهیزیجات بانو نیازمندیم.

یک اسباب بازی فروشی در طبقه زیرین اسکان و انواع شهرهای کتاب برای خرید پازلهای زیبا موجود است. اسباب بازی فروشی مذکور دارای لگو هایی نیز است که جهت فرزندان آینده مناسب است.

حل هر پازل در ایام تعطیلی از یک سو مفرح ذات است اما از سوی دیگر سبب آزار جان بانو برای سر رفتن حوصله شان ، اما از آنجا که زودتر تمام می شود و شرش را کم می کند ظاهرا در بیت ما پسندیده تر است.

حداکثر باید یک پازل در یک هفته تمام شود تا کارگران محترمه که برای رفع پلیدیهای آشکار و پنهان و بسیار پنهان تشریف می آورند این پلشتی بسیار آشکار را جارو نکنند.

بعد از حل آن می توانید آنها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و در کف جعبه آن برای روزهایی که بخواهید دوباره آن ها را به هم متصل کنید قرار دهید.

در پایان متذکر می شوم که پازل بازی بسیار مناسب جهت تقویت اعصاب، زمانی بسیار مناسب جهت تفکر در کلیه امور، و بهترین فرصت جهت مدیتیشن است.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته ۲۴/۰۱/۱۳۸۶

نظرات 2 + ارسال نظر
someone جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:02 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

سلام
از چیدن پازل خوشم می یاد .....
ولی وقتی تموم می شه دلم می گیره ....
موفق باشی

عطر خاکستری هوا جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:19 ب.ظ

واه واه واه ! چه تفریحی ها !
بمیرم برای بانو. عجب صبری دارد بانو..
راستی دلمان برایش تنگ شده. بگو بنویسد زودتر...
بانو ؟‌ کجایی ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد