یکصد و نود و هشت

سال ۱۳۸۶ با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید.

هیچگاه نبوده است که از گذشته ام چندان دلگیر و ناراضی باشم. از آندسته از آدمهایی هستم که در بدترین حالت اعتقاد دارم که افسوس گذشته را با تمام بدیها و ناملایمت هایش نباید خورد. لذا اگر به سال ۸۶ نگاه کنم و بگویم که کمتر فرودی برایم در آن بوده است شاید از همین نگاهم به گذشته می آید و گرنه هر کسی می داند که فراز بدون فرود چندان معنا نمی دهد.

در سال ۸۶ چندین اتفاق مهم در زندگی من رخ داد که در حرکت رو به جلوی من نقش مهمی داشت.

در زندگی شخصی، سال ۸۶ سال آرام و بی موجی بود. وقتی با خیالی آسوده از زندگی شخصی خود، بتوانی به کارهای روزمره خود بپردازی و امور خود را پیش ببری قطعا باید مدیون و ممنون از همسر خوبی باشی که بیش از سالهای پیش در این سال در کنارت بود و این اجازه را داد تا با فراق بال به کارهایت بپردازی و رو به جلو حرکت نمایی.

از همسر خوبم «غزاله» بابت تمام خوبیها، یاریها، مهربانیها، با من بودن ها و ..... تشکر می کنم. و از او می خواهم تا از تمام اخلاقهای تند و بداخلاقیهایی که دیگر تمام اطرافیانم به نوعی با آنها آشنا هستند و قطعا سهم او از تمامی اطرافیانم از این بی اخلاقیها بیشتر است چشم پوشی نماید.

سال ۸۶ سالی بود که توانستم شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا نمایم، با کودک خود آشنا شدم، آرمانهای خود را شناختم و به گمان خود گامهای بزرگی را در مسیر خود شناسی و سازنده بودن برداشتم. این را مدیون دوست بسیار بسیار خوب و یکتایم «بهناز» هستم که همانند گذشته معرف آن چیزهایی بود که تنها او می تواند معرف آن باشد. دوست خوبم ممنوم.

سال ۸۶ سالی بود که در کارم موفقیتهای بسیاری را کسب نمودم. نقطه عطف کاری ام را در زندگی داشتم که قطعا آن را ناشی از فعالیتهای بی وقفه خود و شریکم در  ۱۰ سال گذشته می دانم. لازم است با آنکه شریکم این صفحه را نمی خواند از او هم تشکر کنم. بابت ۱۰ سال شراکت، در کنار هم بودن، کار کردن، غصه خوردن، اندوهگین و شادمان شدن، پول در آوردن و فریادهای خوشحالی سر دادن که لذتشان را در کنار هم چشیدیم.

در سال ۸۶ فرصتی رخ داد تا دوباره به دانشگاه بازگردم این بار در کسوت معلم، تا رویاهایم را بازی نمایم و در این میان نقش دوست خوبم «هما» غیر قابل چشم پوشی است. دوست خوبم از این بابت از تو متشکرم.

و در پایان باید از نقش پدر و مادر خوب و مهربانم در این سال همچون سالهای گذشته یاد کنم که همواره در کنارم بودند بی هیچ اضافه باری، کمکم کردند بدون هیچ چشمداشتی و دوستم بودند بدون هیچ مزاحمتی، دوستتان دارم، دوستتان دارم،‌دوستتان دارم.

اشک چشمانم را گرفته است و گریه می کنم وقتی این جملات را می نویسم،‌می دانید در پیشرفت من در زندگی هیچ کس به اندازه شما موثر نبوده است. تا آنجا که نیاز داشتم دستم را گرفته اید و هدایتم کرده اید و آنجاها که نیازی نبوده است گذاشته اید تا آنجوری زندگی نمایم که از ته دل دوستش دارم. از شما بابت همه مهربانیها و دوستیهایتان متشکرم.

اینکه بگویم از زندگی خود با تمام وجود راضی ام، حاصل رفتار و تلاشهای خود، همسرم، دوستانم، و پدر و مادرم بوده است در کنار نظر و یاری خداوند که بابت سلامتی خود و خانواده ام، موفقیتهای خود و خانواده ام و .... از او سپاس گذارم.

خدایا همچنان در های رحمت خود را برای من و خانواده ام و دوستانم گشوده نگه دار

خدایا کمکم کن که در مسیر تعالی حرکت کنم

خدایا عاقبت به خیرم گردان

خدایا سال آینده را سالی شاد و پر برکت برای من و خانواده ام و دوستانم قرار ده.

 آمین

 

یکصد و نود و هفت

رای گیری تمام شد.

دوستانی که رای دادند خسته نباشند. نشان دادند که در دلشان به آینده فرزندانشان اندک علاقه ای وجود دارد.

دوستانی که رای ندادند هم خوشحال باشند اتفاق خاصی قرار نیست رخ بدهد.

امروز به دو حوزه رای در نقاط شمالی و مرکزی رو به شمال شهر رفتم. اکثریت که بدون شک در هر دو نقطه با اصولگرایان بود اما اوضاع اصلاح طلبان هم بد نبود. چیزی حدودا شاید ۱۲ به ۵ یا خوشبینانه ۱۰ به ۵

نگرانی ام از آنجا است که همه به صورت فهرستی انتخاب می کردند و این کار را برای اصلاح طلبان سخت می کند چرا که با داشتن حدود یک سوم آرا اگر رای به اصول گرایان یکپارچه باشد هیچ شانسی را برای اشغال کرسی های مجلس نخواهند داشت.

اعتقاد دارم که چندان نمی توان روی حضور کسانی که رای ندادند برای انتخابات ریاست جمهوری آینده حساب نمود. آنچه که واقعیت جامعه ما است عدم حضور مثلا ۵۰٪ جامعه است اما مشکل برای اصلاح طلبان تعلق خاطر ۶۰٪ تا ۷۰٪ نیم باقی مانده مردم است به جناح رقیب که با همه گندکاریهای احمدی نژاد هنوز هم دست از حمایت خود از آن جناح بر نداشته اند.

باید بیش از پیش برای انتخابات آتی برنامه داشت.

راستی اگر من کاندید انتخابات دور آتی شوم به من رای می دهید؟ :)

 

یکصد و نود و شش

دیگر حوصله ندارم که مانند دوره های پیشین بخواهم حنجره خودم را جر بدهم که آآآآآآآآی مردم بروید رای بدهید رای ندادن هیچ دردی را دوا نمی کند. هیچگاه تعداد شرکت کنندگان در انتخابات آنقدر کم نخواهد شد که با آن بتوان مشروعیت نظام را زیر سوال برد.

دیگر حوصله ندارم دلیل و برهان بیاورم که نتیجه عدم شرکت انتخاب چنین رییس جمهوری است که به هیچ عنوان برازنده جمهور ما نیست.

می دانید به این نتیجه رسیده ام که آنها که باید شرکت کنند می کنند و به تبلیغات من و دیگری نیاز ندارند و آنها که نباید شرکت کنند آنچنان گوشها و چشمهای خود را بسته اند که استدلال های من را نمی شنوند و نمی بینند.

پس تنها می گویم که من جمعه رای خواهم داد و برای نجات ایران به یاران خاتمی رای خواهم داد.

۱) فرحناز مینایی‌پور کد: 69 ب 467 کارشناس‌ارشد مدیریت آموزشی

۲)‌ علیرضا رحیمی کد: 58 ب 246 کارشناس ارشد حقوق بین‌المللی تجارت الکترونیک

۳) جواد اطاعت کد: 59 الف 257 دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران

۴)‌ سهیلا جلودار زاده کد: 79 الف 237 مهندس نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۵) الیاس حضرتی کد: 57 الف 567 دانشجوی دکترای مدیریت توسعه

۶) اسحاق جهانگیری کد: 57 الف 136 دکترای مدیریت صنعتی

۷) سید حبیب عجایبی کد: 57 ب 267 کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران

۸) نجفقلی حبیبی کد: 69 ج 126 دکترای فلسفه و حکمت اسلامی، دانشگاه تهران

۹) حسن خلیل‌ آبادی کد: 67 ج 135 کارشناس مشاوره و روانشناسی

۱۰)‌سید کامل تقوی‌نژاد کد: 57 ب 235 کارشناس ارشد مدیریت سیستم‌ها

۱۱) نرگس کریمی کد: 69 ج 134 کارشناس ارشد مطالعات زنان دانشگاه علامه‌طباطبایی

۱۲) اسداله کیان‌ارثی کد:79ج 167 خارج فقه و اصول در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف

۱۳) محمد اشرفی اصفهانی کد: 56 ج 126 اجتهاد در علوم حوزوی و دکترای فلسفه اسلامی

۱۴) الهه راستگو کد:89الف 135 کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

۱۵) سید محمود دعایی کد: 56 الف 267 علوم حوزوی در حوزه‌های علمیه قم نجف اشرف

۱۶) نیراعظم خوش‌خلق‌سیما کد: 56 ج 147 دکترای فیزیولوژی ملکولی گیاهی

۱۷) محمد قمی کد: 56 ج 246 دانشجوی دکترای حقوق بین‌الملل

۱۸) مجید انصاری کد: 79 ب 236  خارج فقه و اصول، کارشناس ارشد حقوق خصوصی

۱۹) سعید معیدفر کد: 79 الف 127 دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس

۲۰) بهزاد قره‌یاضی کد: 79 ج 346 فوق دکترای بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک

۲۱) سیدافضل موسوی کد: 79 ج 237 مهندس عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر

۲۲) سید محمد صدر کد: 56 ب 234 دکترای داروسازی دانشگاه تهران

۲۳)‌ طیبه گلپایگانی کد: 58 ب 267 کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی

۲۴) علیرضا محجوب کد: 67 ب 345 کارشناس تاریخ

۲۵) حسن عابدی جعفری کد: 79 ج 367 دکتری مدیریت از آمریکا

۲۶) محمد جمشیدی گوهری کد:79 ج 246 کارشناس ارشد ریاضیات محض

۲۷) وحید محمودی کد: 69 ج 346 دکترای اقتصاد

۲۸) افشین حبیب‌زاده کد: 57 الف 267 کارشناس ارشد علوم سیاسی، مهندس مکانیک

۲۹) ابوالفضل شکوری کد: 69 الف 267 اجتهاد علوم حوزوی و دکترای فلسفه سیاسی

۳۰) عباسعلی زالی کد: 59 ب 136 دکترای کشاورزی 

 

یکصد و نود و پنج

برای تهیه مطالب درسهایی که می باید ارایه نمایم مجبورم که شبها را بیدار بنشینم و علیرغم داشتن تنی مشتاق به لمس رختخواب با اسلایدهایم سر و کله بزنم.

مدتها است که چنین شب زنده داری های اجباری را فراموش کرده بودم. اما خسته ام خسته ام هایم را باور نکنید از خوشحالی خرکیفم !!!

****

تعداد بازدید کنندگان: ۱۱۱۱۱ عدد جالبی است برای خودش

یکصد و نود و چهار

این روزها آنقدر کار روی سرم ریخته است که حتی فرصت خوابیدن هم ندارم. من نمی دانم این همه کار از کجا پیدا شده اند.

نتیجه این همه کار هم دو تغییر مهم در زندگی ام شده است. یکی دو باره چایی خور شده ام و دیگری آنکه از سپیده و لیلا فروهر خوشم آمده است !!! چایی که تقصیر یکی از دوستان است اما دومی را نمی دانم که از کجا آمده است.

« نکنه تو قلبت خبری باااااااشه» !!!!!!!

بروم کارهایم را بکنم که دییییییییییییییر شده است.

یکصد و نود و سه

بازگشت به دانشگاه، رویایی که با کمک دوستی واقعیت یافت.