یکصد و هفتاد و چهار

جلسه این هفته کلاس احیا مربوط به درایور ها بود که شامل ۵ قسمت اصلی هستند:

۱)‌ کامل باش

۲) دیگران را خوشنود کن

۳) ‌قوی باش

۴) سخت کوش باش

۵) عجله کن

که در من قوی باش بسیار وجود دارد.

پ. ن. در این درایور ها «خوب باش» نیست

نظرات 3 + ارسال نظر
هما یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ق.ظ

من اینها را خیلی دارم. انگار که مامانم وقتی بچه بودم دائما اینها را گفته و سرشان به من جایزه و تشویق و یا تنبیه داده است :

- کامل باش (هنوز بیداد می کند !)
- دیگران خشنود کن. (بهتر شده و دارد بهتر هم می شود.)
- قوی باش. (ناراحت نیستم از همینی که دارم.)
- عجله کن. (این یکی را که هر کسی حتی مرا یکبار دیده باشد می داند که در حد اعلا دارم. و درمان هم ندارد !‌‌ :( )

ولی فکر کنم خوب باش هم بودها...
بگذار در جزوه ام نگاه کنم :
چرا ! ما داریم !‌ اینها را هم داشتیم:

خوب باش.
منظم باش.
مواظب باش.

یک سری کارت های اجازه درمانی هست که همه اینها را دارد و در هر کدام می گوید که تو اجازه داری ... تو اجازه داری ...
که باعث می شود این پیام های پیش نویس ساز بهتر شوند.
این را مطمئنم که خوب باش هم جزء این کارت ها بود.

هما یکشنبه 30 دی‌ماه سال 1386 ساعت 12:21 ق.ظ

این را هم به شما گفته اند ؟
وقتی مجموعه ای از درایوها و اینجانکشن ها با هم رزنانس کنند و یا در تقابل با هم قرار بگیرند در ما احساست تخریبی (Racket Feelings) به وجود می آیند. برخی از نمونه های این احساست تخریبی به شرح زیرند:

۱. شرم
۲. دستپاچگی
۳. حسادت
۴. افسردگی
۵. گناه
۶. خشم
۷. غلبه مندی
۸. تهاجم
۹. پررویی
۱۰. شیدایی (شوخی از حد گذشته)

مثال: مهم نباش + سخت کوش باش + زیاد کار کن =>
کسی که همیشه تا دم موفقیت می رود ولی شکست می خورد.

مثال: لذت نبر + کامل باش => افسردگی + گناه + خشم

مثال: متعلق نباش‌+‌لذت نبر+ کامل باش+زیاد کار کن => غلبه مندی + خشم.

فلیچر شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:09 ق.ظ

سلام
روز به خیر ! خوب باش زیر مجموعه دیگران خوشنود کن است و
و مواظب و منظم باش هر دو زیر مجموعه کامل باش!
اگه دوست داشته باشی بدونی جالبه که بدونی که هر کامل
باش پیشرفته ای در نهایت می تونه تبدیل بشه به OCD
یا وسواس اجباری ؛ حالا اگه نگاه کنی می تونی ببینی که همیشه سر کسانی که زیادی مواظب و منظم هستند چی می آد!
ضمنا کتاب رفرانس موسسه تحلیل رفتار متقابل جهانی صفحه ۱۶۸
و بقیه کتاب ها همه فقط همین ۵ مورد را ذکر می کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد